Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση

Κωδικός μαθήματος
ΚΕΠ17
Μονάδες ECTS
4
Εξάμηνο
Εξάμηνο 7
Κατηγορία μαθήματος
Κατεύθυνση
Εκπαιδευτική Πολιτική
Διδάσκων/ουσα

Αθανάσιος Τζιμογιάννης – Παναγιώτης Τσιωτάκης

Περιγραφή μαθήματος
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα μαθήματα

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Γνώσεις:

  • Εξοικείωση με σύγχρονα υπολογιστικά εργαλεία και διαδικτυακά περιβάλλοντα υποστήριξης της μάθησης
  • Γενικές αρχές και πολιτικές αξιοποίησης των ΤΠΕ στην εκπαίδευση του 21ου αιώνα
  • Παιδαγωγική της ένταξης των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική πρακτική
  • Εκπαιδευτικός σχεδιασμός, μοντέλα και αρχές ενσωμάτωσης των ΤΠΕ στην εκπαίδευση

Δεξιότητες:

  • Δεξιότητες χρήσης βασικών εκπαιδευτικών λογισμικών (πολυμέσα, προσομοιώσεις, μοντελοποιήσεις, εννοιολογική χαρτογράφηση κ.λπ.) 
  • Δεξιότητες χρήσης εφαρμογών Ιστού 2.0 στην εκπαίδευση (πλατφόρμες, forum, ιστολόγια, wikis κ.λπ.) 
  • Δεξιότητες σχεδιασμού εκπαιδευτικών σεναρίων και εκπαιδευτικού υλικού με ΤΠΕ

Ικανότητες:

  • Εφαρμογή αρχών σχεδίασης και μεθοδολογιών υλοποίησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων με χρήση ΤΠΕ 
  • Χρήση και εφαρμογή κριτηρίων αξιολόγησης τεχνολογικών περιβαλλόντων μάθησης και ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού
  • Κριτική μελέτη και αξιολόγηση των σύγχρονων πολιτικές για την ένταξη των ΤΠΕ στην εκπαίδευση (σχολική, ανώτατη, δια-βίου).
ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση κατάλληλων τεχνολογιών
  • Κριτική ικανότητα
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη και ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το μάθημα έχει σχεδιαστεί με στόχο να εισάγει τους φοιτητές στις εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ). Ο γενικός σκοπός είναι να δώσει μια πλήρη και εμπεριστατωμένη θεώρηση του επιστημονικού πεδίου των ΤΠΕ στην εκπαίδευση και των σύγχρονων τάσεων που αφορούν την έρευνα, τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό και την εφαρμογή πολιτικών τους στην πράξη.

Το Περιεχόμενο Σπουδών είναι διαρθρωμένο σε τέσσερις άξονες:

  • ΤΠΕ και θεωρίες μάθησης
  • Εκπαιδευτικό λογισμικό και περιβάλλοντα μάθησης βασισμένα στον Ιστό
  • ΤΠΕ και εκπαιδευτικός σχεδιασμός
  • Εκπαιδευτικές πολιτικές και ΤΠΕ στην εκπαίδευση

Ειδικότεροι στόχοι του μαθήματος είναι οι φοιτητές 

  • να αναπτύξουν ολοκληρωμένη εικόνα για το επιστημονικό πεδίο των ΤΠΕ στην εκπαίδευση 
  • να κατανοήσουν την ένταξη των ΤΠΕ στην εκπαίδευση ως μαθησιακό/γνωστικό εργαλείο, στο πλαίσιο των σύγχρονων θεωριών για τη διδασκαλία και τη μάθηση
  • να εμβαθύνουν σε γενικές και ειδικές πτυχές των εκπαιδευτικών πολιτικών για την ένταξη των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική πρακτική.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

25

Υποχρεωτικές Εργαστηριακές Ασκήσεις

25

Εκπόνηση εργασίας

10

Εργασίες και δραστηριότητες στην πλατφόρμα

10

Μελέτη

30

Σύνολο Μαθήματος 

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Η παρακολούθηση του μαθήματος και η εκπόνηση των εργαστηριακών ασκήσεων στο εργαστήριο υπολογιστών είναι υποχρεωτική.

Η αξιολόγηση των φοιτητών/τριών γίνεται με βάση 

  • τη συστηματική παρακολούθηση και συμμετοχή στις ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες του μαθήματος (30%)
  • τον ατομικό φάκελο εβδομαδιαίων εργασιών (e-portfolio) των φοιτητών που διατηρείται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του μαθήματος (30%)
  • την ατομική ερευνητική-συνθετική εργασία (40%)
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
  • Τζιμογιάννης, Α. (2019). Ψηφιακές Τεχνολογίες και Μάθηση του 21ου Αιώνα. Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική.

  • Κόμης Β. (2019). Εισαγωγή στις εκπαιδευτικές εφαρμογές των ΤΠΕ. Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών.

  • Φάκελος μαθήματος (σημειώσεις διδάσκοντα, φύλλα εργασίας, άρθρα, δικτυακές πηγές κ.α.) που επικαιροποιείται ανά ακαδημαϊκό έτος.

  • Συναφή επιστημονικά περιοδικά.
URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

https://eclass.uop.gr/courses/148